"Chłopcy z Placu Broni"

Na dzisiejszej (29.01.19r.) lekcji języka polskiego uczniowie klasy V zaprezentowali efekty projektu edukacyjnego dotyczącego lektury „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara. Każda z czterech grup miała do przygotowania inny temat. 
Pierwsza grupa realizowała hasło: „Taki plac to wolność, to pełna swoboda” – uczniowie wykonali makietę przedstawiającą Plac Broni, przygotowali opis i regulamin korzystania z niego. 
Grupa druga zrealizował temat: „Wiatr szumiał wśród gałęzi, było ciemno i gdy wyłonił się przed nimi tajemniczy o tej porze Ogród Botaniczny ze swoją zamkniętą już bramą, serca zabiły im mocniej”, uczniowie przygotowali makietę Ogrodu Botanicznego, opracowali plan ramowy przedstawianych wlekturze wydarzeń, a także przedstawili informacje i fotografie słynnych ogrodów botanicznych. 
Grupa trzecia opracowała temat: „To ja Nemeczek. To właśnie ja”, uczennice napisały scenariusz przedstawienia, ukazujący wydarzenia dotyczące Nemeczka, na jego podstawie przygotowały scenkę do odegrania, wykonały plakat informujący o przedstawieniu. 
Z kolei czwarta grupa pracowała nad tematem: „Wódz czerwonych koszul spojrzał smutno na Bokę…”, a jej zadaniem przygotować dwie plansze z wiadomościami dotyczącymi członków obu drużyn i zebrać informacje o nich, przygotować charakterystyki trzech głównych postaciach w każdej grupie. 
Wszyscy uczniowie wykazali się doskonałą znajomością lektury, pomysłowością i zrealizowali projekt na wysokim poziomie.

Opublikowano: 29 stycznia 2019 21:42

Kategoria: Projekty/ akcje

Zdjęcia:

Wyświetleń: 1514

Wszelkie prawa zastrzeżone © Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janiny Wierzchowskiej w Liśniku Dużym

Realizacja: Superszkolna.pl

Godło Polski i logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Budowa serwisu internetowego Gminy Gościeradów i jednostek jej podległych" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.